2012. 01. 15.

Tűz a föld alatt

Néhány napon belül a második alkalommal volt tűz a berlini metróban. Pénteken Steglitzben az alagútban volt dolguk a lánglovagoknak, ezúttal pedig a Möckernbrücke megállóban kellett megfékezniük a lángokat.


Valószínűleg elektromos szikra keltette tűz miatt kellett vasárnap kivonulniuk berlini tűzoltóknak. A tűzoltók gyorsan megfékezték a lángokat. Az U7-es metró az üzemzavar miatt megosztva járt, illetve időszakosan kihagyta az állomást.
Legutóbb pénteken kellett a föld alatt tüzet oltani. Akkor az U9-es vonalon, Steglitzben kellett közbelépni a lánglovagoknak. Akkor valószínűleg egy zárlatos áramszedőpapucs okozta a rövidzárlatot, amiből a tűz keletkezett – legalábbis a BVG elsődleges vizsgálatai szerint. A pénteki esetben a tűz konkrétan egy kábelcsatornában keletkezett végül és a nagy füst miatt a Walther-Schreiber-Platz, a Schlossstraße és a Rathaus Steglitz állomásokat kellett lezárni egy bő félórára. Egyik esetben sem sérült meg senki.
Az U9-es metró egyik szerelvénye a Walther-Schreiber-Platz állomáson

A legrázósabb tűzeset Berlinben 2000, július 8-án történt, amikor az U2-es vonal Deutsche Oper megállójában egy G II-es típusú metrókocsi égett ki – az utasok pedig csak nehezen tudták elhagyni az állomást. Több másik járműtűz után – ami a hibás áramszedőknek tudható be – a BVG az NDK-eredetű sorozatot kivonta a forgalomból és csak néhány, kívül-belül felújított példány (G I/1E sorozat) maradt szolgálatban. A mostani esetek azonban ezzel nincsenek kapcsolatban, mivel a G II-esek a kisprofilú hálózaton közlekednek, a szóban forgó helyszínek pedig mind a nagyprofilú hálózaton találhatók.
Októberben ugyancsak tűz volt a berlini metróban, akkor inkább az utasok evakuálásnak módját kritizálták sokan – ahogy arról a RegionalBahn Blog is beszámolt.
Felújított és tűzbiztos NDK eredetű, G I/1E sorozatú metró az U2-es vonalon, a Wittenbergplatz állomáson
(képeink illusztrációk, fotó: Halász Péter)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.