2011. 10. 18.

Tűz a metróban

Az elmúlt két napban ezúttal nem a nagyvasút, hanem a városi közlekedés kapott és nem is keveset Berlinben. Hétfőn tűz volt az U7-es metróvonalon, az utasok pedig önhatalmúlag közlekedtek az alagútban.


Valószínűleg egy hibás áramszedő papucs miatt gyulladt ki az U7-es metró egyik szerelvénye hétfőn a német fővárosban. Nem sokkal délelőtt tíz óra után a Kleistpark megálló közelében egy hatalmas csattanás közepette állt meg az egyik metrószerelvény. A vonat eleje már bent volt az állomásban, de a vége még az alagútban volt. A csattanás után pedig füst kezdett terjedni. Az alagútban ragadt részből az utasok önhatalmúlag, a járművezető engedélye nélkül szálltak ki és indultak a megálló felé. Eközben a szerelvény is megpróbált előrehúzni, hogy a teljes vonat az állomásba érjen.
Az U7-es metró egyik szerelvénye egy nappal korábban, a Wilmersdorfer Straße megállóban. A BVG biztonsági szabályai kapcsán gyenge pontokat találtak a szakértők, hiszen az utasok könnyen veszélybe sodorhatják saját magukat
(a szerző felvételei)

A kiszállásra az adott lehetőséget, hogy a metróvezető a vonat első felében tartózkodó utasokat először kiengedte az állomásra, ehhez viszont a teljes vonat ajtónyitását kellett engedélyeznie. Ezt használták ki a hátul maradt utasok és hagyták el önhatalmúlag, rendkívül veszélyes helyzetbe sodorva magukat a vonatot. Pedig a járműveken plakátok figyelmeztetnek a helyes magatartásra, azaz a szakemberek utasításainak betartására, ami életeket menthet.
A balesetet szenvedett szerelvény mögött közlekedő járat utasai közül is néhányan önhatalmúlag, vésznyitó segítségével nyitották ki a vonat ajtajait és hagyták el az alagútban tartózkodó szerelvényt anélkül, hogy szakértő kísérőik lettek volna. Egy másik várakozó szerelvény utasai egyébként türelmesebbek voltak, ott az elmondások szerint a vonat vezetője rendkívül pontosan és korrekten tájékoztatott a kényszerpihenő miértjéről.
A tűzoltóságot az utasok riasztották, de a kiérkezésükig a BVG alkalmazottai megfékezték a lángokat.
Az utasok önhatalmú közlekedése az alagútban számos biztonsági kérdést vet fel a lánglovagok szerint. a BVG vonatkozó szabályzatát és a technikai berendezéseket, ugyanis a harmadik sínes alagútban közlekedni – szakavatott kísérő nélkül – nem éppen életbiztosítás.
Kedden az S-Bahnnál történt baleset, erről külön írásban számolunk be.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.