2012. 01. 18.

Vectron a taljánoknak

A Railpool mellett megvan az újabb vevő is a Siemens egyelőre csak bemutatómozdonyokként létező típusára, a Vectronra. Egy olasz magánvasút vesz két masinát a railcolor.net által közzétett értesülések szerint.





Az olasz FuoriMuro nevű társaság két Vectron-mozdonyt rendelt a Siemenstől. A 2010-es InnoTranson debütált járműcsaládot a gyártó az EuroSprinterek utódjának szánja, azonban még az ES64U4-esek gyártásával nem állt le.
A FuoriMuro a genovai kikötő vasúti forgalmáért felelt eddig, de a jövőben teljes értékű vasúti szállítóként szeretne a piacból részesedni. Ezért is rendel a német mozdonygyártótól két mozdonyt, amivel a saját tehervonatokat továbbítana majd a kikötő és a hátország között.
Érdemes megjegyezi, hogy az olasz vasúti hatóság, az ANSF még nem adta meg a típus engedélyét, ez csak idén tavaszra várható. A magánvasút azonban ennek ellenére megkötötte a kontraktust a 2013 második felében szállítandó mozdonyokról.
A Vectron különféle típusai a 2010-es InnoTranson debütált a szakmai közönség előtt. A Siemens mozdonytípusából azóta sem sikerült nagyobb flottát eladni.
Írásunkat Magyarics Zoltán felvételeivel illusztráltuk, amelyek a 2010-es szakkiállításon készültek

Ahogy írtuk, a 2010-ben bemutatott járműtípusra eddig csak két megrendelő tartott igényt. Elképzelhető, hogy talán elhamarkodott volt a nagyteljesítményű és nagysebességű, teljesen új mozdonycsalád piacra dobása. Valószínűleg közrejátszik a megrendelések elmaradásában az is, hogy amíg a Siemens új járművel kísérletezik, a korábbi sikeres típusok (például az ES64U2-es vagy az ER20-as) más nem épülnek, az e járművekre igényt tartó cégek így a konkurenciánál, a Bombardiernél rendelnek járművet – amik kiforrott típusok és számtalan országban rendelkeznek típusengedéllyel immáron.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.