2011. 12. 20.

Új oroszok

Újabb megrendelést adtak az oroszok a Siemensnek. Az RŽD nyolc új motorvonatot rendelt a Siemenstől, így tovább bővülhet a jelenleg nyolc darabos Sapsan-flotta.


A DB AG 403-as és 406-os sorozatú ICE 3-asain alapuló Velaro-járműcsalád újabb sikert hozott a Siemensnek. Az Orosz Vasút ugyanis a meglévő nyolc mellé újabb nyolc motorvonatot rendelt a német járműgyártótól. Mindemellett szerződtek a járművek harminc éves karbantartására is a német céggel. A két szerződés összesen 600 millió euró (183 milliárd forint) bevételt jelent a német konszernnek.
A Siemens Velaro RUS motorvonat a 2008-as InnoTranson mutatkozott be a nagyközönségnek
(fotó: Halász Péter)

A nyolc Velaro RUS motorvonatot a Siemens krefeldi üzemében építik és az első szerelvényeket 2014-ben adják át az orosz félnek. Az RŽD az új vonatokkal a Moszkva és Szentpétervár közötti forgalomban közlekedő járatok kapacitását akarja megnövelni. Az orosz vasút jelenleg négy, csak 3 kV-os egyenáramról üzemelni képes (ЭВС2-01–ЭВС2-04 számú vonatok) és négy 3 kV egyenáram és 25 kV 50 Hz-es váltóáram alatt is működni képes (ЭВС1-05–ЭВС1-08 számú vonatok) szerelvényt üzemeltet.
Az új vonatok két áramneműek lesznek és a ЭВС1-09–ЭВС1-16 pályaszámokat jelölte ki számukra az RŽD.
Üzemben az orosz Velaro, a Sapsan
(forrás: Wikipedia)

A most rendelt motorvonatok belső elrendezésében némileg eltérnek a korábbi szállítmánytól, ugyanis a Business-osztály mellett egy prémium és egy VIP-szekció is helyet kap a vonatban – írj a Siemens. A járművek, ahogy az elődeik is, szoros rokonságban állnak az ICE 3-as vonatokkal, azonban azokat az orosz igényekhez igazították: -40-től +40 °C-ig megbízhatóan működnek, ráadásul a normál nyomtávú változatnál – köszönhetően az orosz szerkesztési szelvénynek – 33 centiméterrel szélesebbek a járművek.
A tízrészes vonatok 250 méter hosszúak, a motorok összesen 8000 kW teljesítmény leadására képesek. A vonatok engedélyezett legnagyobb sebessége 250 km/h, de minden gond nélkül képesek akár 350-nel is száguldani.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.