2011. 12. 15.

Magánzó olaszok

Nemzetközi éjszakai vonatot indított az olasz államvasút, az FS Franciaországba. A hírben talán nincs semmi meglepő így elsőre, de ha hozzátesszük, hogy a franciáknál nem az SNCF a partner, máris érdekesebb lesz a dolog.


Thello márkanéven az olasz FS és a francia Veolia Transdev közös éjszakai vonatot indított a menetrendváltástól Velence és Párizs között. A korábban ezen a viszonylaton működött Artesia nevű éjszakai járat reinkarnációjaként létrejött vonat Milánó érintésével jut el Svájcba, majd Dijonon keresztül a párizsi Gare de Lyon lesz a végállomása.
A vonat kiállítása az olasz vasút feladata: 1-3 ágyas fülkékkel rendelkező hálókocsik és 4-6 ágyas fülkével rendelkező fekvőhelyes kocsik, valamint étkezőkocsi közlekedik a vonatban. A vonat továbbítását az FS és az SBB végzi, míg franciaországi részen a Veoila Transdev az Akiemtől (az SNCF egyik leányvállalatától) bérelt BB 36000-es sorozatú gépekkel oldják meg. A Veolia a BB 36007, 36011 és 36015 pályaszámú gépeket bérli a railcolor.net információi szerint. A gépek megtartották az eredeti színűket, mindössze egy feliratot kaptak, ami utal az új éjszakai vonatra.
A Thello Párizsból Velencébe tartó járata indulásra készen a Gare de Lyonon
(fotók: Romain Viellard, forrás: railcolor.net)

A Thello járataira Velence és Párizs között a legolcsóbb menetjegy a hatágyas kusettbe 35 eurót kóstál, míg ha egyedül szeretnénk lenni hálófülkénkben, akkor 275 eurót kell a pénztárnál leszurkolnunk.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.