2011. 12. 08.

Bonyolult átszállás

Ahogy arról már beszámoltunk, Berlinben megkeverik a városon átvezető Stadtbahnt érintő S-Bahn-viszonylatokat. Az ok egyszerű: az Ostkreuz építésének újabb fázisa miatt van szükség erre a lépésre. A munkák azonban nem könnyítik meg az utasok életét sem, még többet kell gyalogolni vagy éppen többet kell utazni és átszállni. Melyik a jobb?


Az S3-as viszonylaton – helytelen vágányon – érkezik az Ostbahnhof felől egy 481/482-es motorvonat. A menetrendváltás után ennél a peronnál, ezen a vágányon a városból kifelé tartó S5, S7 és S75-ös viszonylat vonatai állnak majd meg

Az átlagos utas már megszokta, hogy sokat kell kutyagolnia, ha a Ringbahn járatairól az Ostkreuznál szállna át a „lenti” vonatokra. Ezentúl azonban a hosszú talpalás lehetőségét az Erkner felől az S3-asokkal érkező utasoknak is felkínálja a DB, hiszen a viszonylat mai peronjának egyik vágánya lesz a vonatok belső végállomása. A peron túloldalán azonban nem az S3-asok állnak meg, hogy induljanak – ez egyébként is a baljáratú közlekedést jelentené –, hanem a városból kifelé tartó S5, S7 és S75-ösök. A városba befelé tartó szerelvények távolabb, a ami helyükön állnak majd meg. Így több száz métert kell majd sétálni és lépcsőzni az utasoknak.
A javasolt átszállás útvonala. Zölddel a városból kifelé, lila szaggatott vonallal a városba befelé tartó utasoknak javasolt, kényelmes útvonalat jelzik, az U betű pedig az átszállásra hívja fel a figyelmet
(forrás: S-Bahn Berlin GmbH)

Ezt az üzemeltető DB AG is észrevette. A nemrégiben kiadott tájékoztatóban már azt ajánlja az utasoknak, hogy szálljanak át az érkező S3-asokról a peron túloldalán megálló, Lichtenberg felé tartó S-Bahn-járatokra és egy megállót utazzanak a Nöldnerplatzig. Itt egyszerűen átsétálnak a peron túlsó oldalára és visszavonatozhatnak a belváros felé.
Az Ostkreuz után a Nöldnerplatznál is át kell szállni a belváros felé tartó kényelmes utasnak. Megéri?
(a szerző felvételei)

Emellett persze van egy egyszerűbb megoldás is, ezt a nehezen mozgó utasoknak javasolják: az S3-asról Rummelsburgnál (nem pedig Betriebsbahnhof Rummelsburgnál!) leszállnak, majd lifttel az utcaszintre érve a 240-es buszt válasszák, ezzel eljuthatnak az Ostbahnhofhoz vagy éppen Lichtenberghez, illetve a Ringbahn Storkower Straße megállójához.
Az S3-as viszonylat egy kvázi szigetüzemben működik majd: az üzemi kapcsolatot ugyan biztosítani tudják az Ostkreuznál és szükség esetén a nagyvasúton is át lehet húzni a szerelvényeket másik helyre, de a nagy forgalom, illetve a bonyolult nagyvasúti szállítás miatt ez meglehetősen ritka eset lesz majd.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.