2011. 11. 08.

Emberhiány

Kevés a mozdonyvezető, így ezúttal nem a technika miatt csúszhat a teljes menetrend bevezetése a berlini S-Bahn-hálózaton. A téli betegállományok idején kritikus lehet a helyzet, lehet, hogy nem lesz elég járművezető a tervezett vonatok közlekedtetéséhez.


Kritikus szintre jutott a mozdonyvezető-hiány Berlinben. A gyorsvasúton operatív intézkedés keretében szombat este két viszonylaton is ritkították a járatokat, mert nem volt elegendő járművezető a forgalom lebonyolításához. Összesen harminckét mozdonyvezető hiányzott a létszámból a hétvégén a Der Tagesspiegel értesülései szerint. Az S-Bahn Berlin GmbH összesen 960 járművezetőt foglalkoztat. Szakértők arra figyelmeztetnek: a technika helyett ezúttal a létszámhiány okozhat nehézséget a közszolgáltatási szerződés szerinti szolgáltatási szint bevezetéséhez.
A távolsági pálya lezárása miatt decembertől az S7-esen tíz percenként járnak majd a vonatok, ehhez azonban ember sem ártana...

Az S-Bahn főnöke, Peter Buchner szerint további, mintegy félszáz emberre lenne szükségük ahhoz, hogy biztonsággal tudjon működni a hálózat. A mozdonyvezetők azonban nem látnak perspektívát a harmadik sínes hálózaton, sokuk a DB-konszernen belül váltottak, jobbára a távolsági forgalmat működtető DB Fernverkehrhez mentek át. Sokuk azonban más céget választott, mert az állami társaságnál nem találta meg a számítását.
Az év eleje óta már fokozott tempóban képzik a járművezetőket a DB-nél. Az S-Bahn-hoz most tizenegy járművezető jöhet. Azonban nehezíti a cég dolgát, hogy a hagyományos járművezető-képzés mellett a harmadik sínes hálózathoz külön tanfolyam szükséges, ez négy hónapot vesz igénybe.
A Julius-Leber-Brückénél (ahol képünk készült) még elég az egyetlen mozdonyvezető a vonaton, de északabbra, Schöholz és Waidmannslust között két ember kell a vezetőállásra
(a szerző felvételei)

Mindeközben egyébként az is gondokat okoz, hogy az S1-es viszonylat északi részén, a Schönholz és Waidmannslust között kiépített új biztosítóberendezés engedélyei nincsenek még meg, így a vonalon fokozott biztonsági intézkedések mellett és két mozdonyvezetővel járnak a vonatok.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.