2011. 05. 20.

Irány Törökország!

A MÁV-START új irányt szabott magának. A nyugat-európai piacról lassan kiszorulni látszó magyar nemzeti személyszállító vasúttársaság kelet felé nyit. Újraindítják a Budapest és Isztambul között közlekedő hálókocsijáratot, tudatták a minap a sajtóval.

Néhány éve a kihasználatlanság miatt megszüntették, most azonban a török vasúttársasággal (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları, TCDD) megállapodtak a járat újraindításáról. A Budapestről Arad, Dél-Erdély, majd Giurgiu, Ruse és Erdine (ismertebb nevén Drinápoly) éri el Isztambult, a Sirkeci pályaudvart. Az MTI idézi Erol Inalt, a TCDD vezérhelyettesét, aki szerint „a török államvasút óriási léptékű fejlesztésekbe kezdett, és stratégiánk alapvető eleme az európai összeköttetések javítása. A TCDD nagysebességű vasútvonalat épít Európa felé, ezért fontos számunkra a korábban megszakadt közvetlen kapcsolatok újraindítása.”
Gyorsvonat élén érkezett a Končar gyártotta mozdony az isztambuli Sirkeci pályauvarra, az Orient Expressz keleti végállomására
(forrás: Wikipedia)
Ez a lépés merőben ellentétes egyébként a szomszédos Görögország lépésével, akik – többek között – a nemzetközi vonatok leállításával szeretnének takarékoskodni.
A MÁV-START egyébként a nyári időszakban közlekedtet várnai és burgaszi hálókocsikat is. A sorhoz jövőre csatlakozik ismét az Európa és Ázsia határán fekvő város.
Tegyük hozzá: ha az eddigi tapasztalatoknak megfelelően régi, bautzeni hálókocsikat küld erre a MÁV-START, akkor nem lesz leányálom az utazás. A régi kocsikban többek között se klímaberendezés, se elektromos csatlakozás nem áll az utasok rendelkezésére… Igaz, a vasútbarátok örülhetnek: lehúzható ablak van cserében.
A BDŽ gépe mögött látszik a magyar háló. A MÁV-START bautzeni hálókocsijai nyáron rendszeresen megfordulnak a különféle kelet-európai állomásokon. Nyugati színvonalúnak ezek a kocsik már nem nevezhetők
(a szerző felvétele Várna pályaudvarán készült)

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.